وي گفت: مواد اوليه آماده و بازار نيز در انتظار توليد است که تنها يک مديريت منسجم و کارآمد ميتواند وضعيت صنايعدستي کشور را قدري سامان دهد.
وي بزرگترين مشکل بازاريابي صنايعدستي کشور را سفارش ناپذير بودن آن دانست و يادآور شد: اگر بازرگاني با کشوري قرارداد امضا کند اطمينان ندارد که اين سفارش را به کدام نقطه از ايران ارائه دهد و چنانچه عرصه سرمايهگذاري با سوددهي سريع فراهم نباشد از سرمايهگذاري صرفنظر خواهد کرد.
عسگري همچنين بهروز نبودن طرحهاي توليدي را مانع طرحهاي توليدي را مانع از استقبال بازار جهاني از آنها دانست و گفت: اگر محصول صنايعدستي جنبه کاربردي نداشته باشد تبديل به يک کالاي موزهاي ميشود، مگر هر خانواده در دنيا به چند شيء دکوري در منزلش نياز دارد؟
معاون صنايعدستي چهارمحال و بختياري افزود: در فعاليتهاي اقتصادي توجه به نيازهاي مشتري و مشتري مداري يک اصل به شمار ميرود و مديران موفق ارتباط خوبي با مشتري دارند.
وي با تاکيد بر اينکه صنايعدستي ايران هم ميتواند مانند چين جايگاه خود را در دنيا پيدا کند، خاطرنشان کرد: نيروي بازارياب با شناخت درست از طرحهاي توليدي به روز، با ارزشهاي سنتي زمينهساز خوبي براي صادرات خواهد بود.
112/
انتهای پیام/